290                                                   REGISTRES
allégresses faictes en lad. Ville, que chacun a veues, grattiffications faictes à son peuple de l'heur de ses dernieres victoires, delivrance de toutes oppressions et crainctes, ensemble de son heureux mariage, Sa Majesté, sachant que tous ces biens ef félicitez ve­noient de Dieu, prieres et intercession des Sainctz, et l'en voullant louer et remercier, auroict declairé à Messieurs Marcel, Prevost des Marchans, Poulin, Dauvergne, Bouquet et de Cressé, Eschevins de lad. Ville, estans près de Sad. Majesté, que son inten­tion et desir estoictde aller le landemain, huictiesme jour desd, mois et an, en l'eglise Monsieur Sainct Denys en France, au service et ceremonies qui se y feroient, pour remectre les Corps sainctz de lad. eglize, qui avoient esté descenduz au commancement des derniers troubles et guerres advenues en ce royaulme, soubz pretexte de la religion, pour la prosperité desdictes guerres.
Ce qu'il leur avoit bien voulu dire, à ce qu'ilz eussent à eulx y trouver, en la compaignie et ordre accoustumée en tel cas; ce que Messieurs auroient promis faire. Et à ces fins, auroient incontinent faict expedier mandemens à Messieurs les Conseillers et aux cappitaines des archers, arbalestriers et har-quebuziers de ladicte Ville, cy transcriptz :
"Monsieur le premier President, plaise vous trou­ver demain, à sept attendant huict heures du matin, à Sainct Denys en France, pour nous accompaigner au service qui se y doibt faire, à remonter les Corps sainctz, là ou le Roy a commandé nous trouver, en la maniere accoustumée. Vous priant n'y vouloir faillir.
"Faict au Bureau, le septiesme jour de mars mil
Ve LX-XI.-
Pareilz mandemens ont esté envoyez aux aultres Conseillers de lad. Ville.
"Cappitaine des harquebuziers de lad. Ville, ne faillez à vous trouver demain, à sept heures du matin, à Sainct Denys en France, avecq quatre personnes de vostre nombre à cheval, ayant chascun leur hoc-queton et hallebarde, pour nous accompaigner au service qui se doibt faire à remonter les Corps sainctz. Sy n'y faictes faulte.
"Faict au Bureau de lad. Ville, le septiesme jour de mars mil vc lxxi. »
Semblables mandemens ont esté expédiez aux aultres cappitaines desd, archers et arbalestriers.
Pour satisfaire au contenu cy dessus, messieurs les
DU BUREAU                                               [i57i]
Prevost des Marchans, Eschevins, Procureur, Rece­veur et Greffier d'icelle Ville, et aulcuns srs Conseil­lers d'icelle Ville, c'est asscavoir led. sr Prevost des Marchans, avecques sa robbe de satin my partie de cramoisy et de tanné, lesd, s" Eschevins en leurs robbes miparties ordinaires et myparties (sic), et led. Procureur du Roy et de lad. Ville avecques sa robbe d'escarlatte, led. Receveur, sa robbe d'ung camelot de soye fourrée, et le Greffier avecques sa robbe my partie, comme Messieurs, se seroient trou­vez , led. jour huictiesme Mars, en lad. ville de Sainct Denys en France, en la maison du greffier dud. lieu; duquel ilz seroyent partiz, vestuz de leursd, robbes de livrées dessus déclarées, et allez lesd, trois cap­pitaines et leurs gens, jusques au nombre de douze, et les sergens de lad. Ville en leurs robbes aussi de livrée, marchans devant eux, en lad. eglise Sainct Denys, où à l'entrée ilz auroient esté receuz avecq fort grand courtoisie par monseigneur le illustris­sime cardinal de Lorraine, abbé dud. Sainct Denys, accompaigné de monseigneur le cardinal de Pel­levé et aultres evesques, abbez et seigneurs. Et ce faict, se seroient assis au premier cœur, aux haultes chaizes, du costé senestre, vers la fin, près ie cœur ct maistre autel. Au premier lieu et dessus les­quelles, estoient Messieurs des Comptes en leurs robbes ordinaires; et après eulx, Messieurs de la Court des Aydes. Et de l'autre costé, estoient Mes­sieurs de la court de Parlement, vestuz de leurs robbes et chapperons rouges, et lesd, s" des Aydes, aussi de robbes rouges et les chapperons noirs à longues cornettes, hors mis les deux Presidens desd. Aydes, qui avoient robbes de velours noir.
Et d'aultant que, incontinant après que mesd. sieurs eurent pris leurs places de sceance en lad. eglise, les Generaulx des Monnoyes arrivèrent, les­quelz se mirent au dessus de mesd. sieurs, entre Messieurs des Aydes et le Corps de ladicte Ville, en­cores que auparavant l'on n'eust accoustumé de voir èsd. assemblées les Presidens ct Conseillers de lad. Chambre des Monnoyes, mesd. srs adviseront en­voyer m0 Claude Perrot, Procureur du Roy et de lad. Ville, par devers Messieurs les Presidens et gens du Roy de lad. Court, pour leur remonstrer l'entre-prinse que faisoient lesd. Conseillers desd. Mon­noyes, et comme pour l'honneur de lad. Ville et le lieu que tenoient lesd. Prevost des Marchans et Es­chevins en icelle, ilz ne pouvoient souffrir lad. en-treprinse, et qu'ayantz faict serinent ès mains du Roy de garder les droictz et preeminances qui ap-